Mi történik, ha a gyerekeket túlterheljük külön órákkal, foglalkozásokkal?
Mennyire kell a szülőknek figyelembe venni a gyerek kéréseit?
Sajnos korjelenség, hogy a szülők iskola után rengeteg külön órát, szakkört szerveznek a gyereknek és ez a tendencia napjainkban az óvodás családok életében is megjelenik.
ENNEK A JELENSÉGNEK TÖBB OKA IS LEHET:
MIT OKOZ, HA A GYEREKET TÚLTERHELJÜK?
Gyermekeink nem élik meg a pillanatokat, mert nincs rá idejük. Nem tudnak elmélyülni a dolgokba, és a kapott információt nem tudják feldolgozni, beépíteni.
Az információ, beépülés hiányában csupán inger marad, és lefárasztja idegrendszerüket. Ennek következtében a gyermekek:
HOGYAN JELEZ FELÉNK A GYEREK?
MIT TEHETÜNK SZÜLŐKÉNT?
Emlékezzünk vissza, hogy nekünk hány óránk volt átlagban az iskolában. Alsó tagozatban 4 esetleg 5, felső tagozatban leggyakrabban 6. Aztán hazamentünk elkészítettük a házi feladatot és mentünk bicajozni, vagy a játszótéren játszottunk a barátainkkal.
Ehhez képest most alsó tagozatban emelt óraszámú nyelv, és a kötelező iskolában maradás 4-ig. A mindennapos testnevelés órák számát heti 5 órával megnövelték. Felső tagozatban most 6-7 órát töltenek naponta a gyerekek és ezután jönnek az egyéb plusz órák.
ÉS MI TÖRTÉNIK, MIKOR ESTE HAZAÉRÜNK?
A rohanás folytatódik…….
Házi feladatok elkészítése, vacsora, egy kis gépezés, TV nézés, mobilozás, fürdés, alvás. Másnap kezdődik elölről az egész.
Hétvégén kirándulás, mozi, elvált szülőknél „szülő-csere”.
Ha alaposan végiggondoljuk gyermekeink mindennapjait és összehasonlítjuk a saját munkával töltött hétköznapjainkkal, talán már nem is annyira kérdés, hogy mitől fáradnak el annyira a gyerekeink?
HOGYAN SEGÍTHETÜNK?